חוק ברקת

חוק גודווין הוא כבר חוק ידוע לשמצה והשימוש בו נעשה להרגל. הייתי בטוח שהחוק הבא כבר נוסח אבל לא הצלחתי למצאו אז אנסחו אני ואהיה לאגדת אינטרנט מהלכת:

כל שימוש בחוק גודווין, אשר לא יכלול הסבר הגיוני על מופרכותה של ההשוואה המקורית, דינו ביטול מוחלט.

1 Response to “חוק ברקת”


  1. 1 נמרוד אבישר 30 ביוני 2008 ב- 8:34 AM

    חוק גודווין, ואני אסביר את זה עד שאני אהיה כחול בפנים, או עד שאנשים ילמדו – הוא כשל לוגי מוחלט. אין בו כלום. אפס. גורנישט. נאדה. הניסוח המקורי של חוק גודווין קובע כי ככל שדיון אינטרנטי מתמשך זמן רב יותר, כך ההסתברות שמישהו יזכיר את היטלר או השואה מתקרבת ל-1. ועל זה נאמר: well, so? זאת אומרת, מה בכלל הנקודה כאן? בוא נניח שזה נכון – אז מה?
    השימוש הנפוץ בגודווין – אם הזכרת שואה סימן שהפסדת בויכוח – הוא כשל לוגי. רד הרינג, קוראים לזה, שזו צורה פרטית של איגנורטיו אלנכי – הפרכה מן הבורות.
    מה שאתה מציע כאן זה לזנוח את גודווין ידידינו עבור המושג משנות החמישים של המאה הקודמת – אד היטלרום. אני בעד.


להשאיר תגובה

בקצרה


