מסע אחר

 אחרי הפסקה ארוכה – הביקורת שלי על סטארטרק:

אם להודות על האמת, לא הגעתי להקרנת "סטארטרק" החדש נלהב במיוחד. אמנם תמיד חיבבתי את הסדרה, אך בעיקר את סדרות ההמשך שלה – "הדור הבא" או "חלל עמוק 9". גם סדרת הסרטים המקורית לא ריגשה אותי יותר מדי.

למרות זאת, נטילת שרביט הבימוי על ידי הבמאי ג'י. ג'י. אברהמס רמזה שאולי הפעם יצליח הסרט להיות יותר מסרט שאפשר לראות ישר במכשיר ה-DVD הביתי.

ואכן, ניכר שלצד שמירה על קשר הדוק עם היצירה המקורית, אברהמס התאמץ ליצור לסרטו מראה והרגשה שונים לחלוטין משל המקור. עלילת הסרט במקרה זה פחות חשובה – מדובר בפריקוול לסדרה המקורית המתארת את תחילת הקריירה של הצוות המוכר – קירק, ספוק, בונס, סולו, אוהרה וסקוטי – ואת מאבקם כנגד קפטן רומולני סורר, ששואף מן הסתם להשמיד את כדור הארץ.



  סטאר טרק החדש. מאבק בלתי פוסק עם הרצון להתנתק מסדרת המקור סטאר טרק החדש. מאבק בלתי פוסק עם הרצון להתנתק מסדרת המקור

מפגינים רגשות באנטרפרייז

נקודת החוזק של הסרט, כמו גם נקודת החולשה, נעוץ במאבק הבלתי פוסק בין הרצון להתנתק מסדרת המקור ובאותו זמן גם לשמור על הקשר איתה.

אברהמס עיצב את עולמה של האנטרפרייז בצורה ריאליסטית הרבה יותר מאשר בסדרה המקורית. לא עוד תרגישו כאילו אתם נמצאים בתוך קופסת פלסטיק מעופפת, המאוכלסת על ידי אנשי פלסטיק – שרק לאחד מהם, ספוק, יש תירוץ טוב לחוסר הפגנת הרגשות שלו (בכל זאת , הוא חצי וולקני).

הסרט הנוכחי מצטרף למאה 21 במראהו ובקצב שלו. השחקנים זונחים את הצדקנות המלווה את פרקי הסדרה המקורית, ומשתדלים להתנהג, למרבה הפלא, כבני אדם – שלצד ערכיהם פועלים גם מתוך הדבר הזה שנקרא רגשות.

אך כאמור, הצד השני של המטבע הוא הרצון להזכיר בכל רגע נתון, שלמרות כל השינויים אנחנו עדיין צופים במסע בין כוכבים. צפו לשמוע את כל המשפטים המוכרים של הדמויות, לעיתים בצורה מעודנת ולפעמים… פחות. עקבו גם אחרי אנשים עם חולצה אדומה. היכולים אתם לנחש מה יעלה בגורלם? אך חריקות מעין אלה לא יפריעו לרוב הצופים – אלה המכירים את הסדרה ולצעירים יותר הנחשפים לעולמה של הפדרציה בפעם הראשונה ליהנות מסרט אקשן כיפי וקצבי כמו שאברהמס יודע לספק.

רענון הסדרה עשה לה רק טוב, אולי בפעם הבאה נזכה גם לא לראות את ליאורנרד נימוי – השמעון פרס של המותג.

סטאר טרק, ארה"ב 2009, 126 דקות. בימוי: ג'יי.ג'יי אברמס, משחק: וינונה ריידר, כריס פיין, ג'ון צ'ו, בן קרוס

0 תגובות to “מסע אחר”



  1. להגיב

כתיבת תגובה